روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید .

روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید

هوش واستعداددر راهنمایی تحصیلی

هوش و استعداد در راهنمایی تحصیلی

یکی ازعواملی که نقش اصلی را در راهنمایی تحصیلی بر عهده دارد. هوش و استعداد دانش آموزاست بنابراین ازجمله خدماتی که دراین مورد باید مورد توجه قرار گیرد،تعیین میزان هوش کلی و هوش اختصاصی یا استعداد دانش آموزان است. برای این منظور می توان از هر دو روش عینی و ذهنی استفاده کرد. روش های عینی استفاده از آزمون های مختلف هوش و استعداد است وروشهای ذهنی تظاهرات هوشی است که از طریق مشاهده وروش های مشابه آن انجام می گیرد.نمرات درسی می تواند به منزله یکی از ملاکهای میزان هوش دانش آموزمورد توجه واقع شود. دراین جا وارد این موضوع که هوش و استعداد ارثی یا اکتسابی است. نمی شویم،آنچه در این مقوله از اهمیت بر خوردار می باشد  آن است که ظرفیت هوشی دانش آموز رابسنجیم و شرایطی را فراهم کنیم که در حداکثرظرفیت ذهنی خود رشد کند.

پیشرفت تحصیلی و هوش

- دانش آموزان از نظر پیشرفت تحصیلی و ارتباط آن با هوش به چهار گروه تقسیم می شوند:

۱-دانش آموزانی که کمتر از استعداد خود کار می کنند.

۲-دانش آموزان پرتوقع که هدف هایی بالاتر از قدرت ذهنی خود انتخاب می کنند.

۳-دانش آموزان با ظرفیت ذهنی بالا که هدف های پایین بر می گزینند.

۴-دانش آموزانی که در حد ظرفیت ذهنی خود تلاش می کنند.

در مورد گروه چهار مشکلی  وجود ندارد و هدف اصلی در مشاوره آن است که سه گروه اول را به این گروه نزدیک سازد. بدین منظوروضعیت هریک از گروه ها ی فوق و خدماتی را که مشاور باید به آنان ارائه کند،مورد بحث قرار می دهیم. 

منبع:راهنمایی و مشاوره تحصیلی

دکترسید مهدی حسینی بیرجندی



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)