روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید .

روغن سوخته ، خرید روغن سوخته و خریدار روغن سوخته را همیتجا پیدا کنید

ارتباط دختر و پسر به قصد شناخت یکدیگر و به نیت ازدواج

روان شناسان معتقدند، میل و کشش به جنس مخالف از نظر فیزیولوژی یک نیاز طبیعی، فطری و روانی است. آنان می گویند در تمام فرهنگها و کشورها ، پسران و دختران در سن بلوغ اولین نگاه و گرایش را به سوی جنس مخالف ابراز می کنند. اما مرز این کشش در هر فرهنگی تعریف شده است، برای مثال در جوامع غربی و سایر جوامع غیر مسلمان ارتباط میان دو جنس مخالف به خود فرد سپرده شده و هر شکلی از این ارتباط مورد پذیرش جامعه و فرهنگ آن است. اما در کشورهای مسلمان و برخی فرهنگها این ارتباط محدود است و در مواردی به فضای سیاسی و اجتماعی جامعه بستگی دارد اما رابطه دخترها و پسرها در جامعه ی ما چگونه است؟

 در گذشته های نه چندان دور ارتباط بین پسرها و دخترها مانند امروز مورد توجه نبود. سن ازدواج پایین بود ارتباطات به شکل وسیع نبود، از این رو کنترل بیشتری بر جوانان صورت می گرفت، اما واقعیت این است که بسیاری از جوانان امروز در ارتباط های خود به ازدواج فکر نمی کنند، به اعتقاد جامعه شناسان در جامعه امروز وجود مسایل اقتصادی، نگاه دوگانه جامعه مدرن و سنتی، فراگیری اطلاعات و دانش و پدیده جهانی شدن که مبتنی بر ارزشهای دینی نیست،  احساس دو گانه ای را در این نسل پدیدار کرده است.

 یک صاحبنظر در این باره می گوید: غرایز احساسی عاطفی و اخلاقی جوان برگرفته از فضیلت های نهفته در ذات اوست که با نکات متعالی و دستورات حیات بخش اسلامی می تواند مورد سنجش عمیق قرار گیرد. آنچه که جوان متهور و متحول امروز ایران طلب می کند، مسلماً آشفتگی ها و نابسامانی های غربی نیست. وظیفه ی والدین ، مربیان و مسئولان است که  در زمینه مسائل جوانان به خصوص ارتباط دختر و پسر، روح، فکر و اخلاق اجتماعی آنان را مدنظر قرار دهند و بر این محور که بسیار حساس و پیچیده است، برایشان تعیین تکلیف کنند. اگر فرهنگ ازدواج صحیح را به جوان آموزش ندهیم، غرایز جوانی او ممکن است رشته اخلاق را گسسته و او را به بیراهه بکشد.

 اما آیا ارتباط بین دو جنس همیشه به پیوندهای عاطفی و صمیمانه منجر می شود؟ آیا این نوع ارتباط نمی تواند به زمینه های علمی، فرهنگی  و ... محدود باشد؟ یک صاحبنظر در این باره می گوید:

«از آنجا که در جامعه ما نگاه دوگانه ای نسبت به این مسئله وجود دارد، نتوانسته ایم به تعریف قابل قبولی در این باره برسیم به همین دلیل نوع نگاه به دو جنس مخالفی که کنار یکدیگر قرار می گیرند، عمدتاً با سوء ظن و سوء نیت همراه است و به معنای ناخوشایند موضوع یعنی دوست دختر و پسر تعبیر می شود. در حالی که می توان به جوانها آموزش داد که مباحثه و مکالمه با یک غیر همجنس در صورتی که بر محوری صحیح انجام گیرد، شاید حتی مزیت اخلاقی و اجتماعی و شخصیتی برای او و جامعه در برداشته باشد.»

چرا ارتباط ناسالم

برخی کارشناسان تربیتی تحلیل اینگونه رفتارها و تفکرات را به اِعمال محدودیت های غیر منطقی به جوانان نسبت می دهند و می گویند که وقتی جوان عرصه را بر خود تنگ ببیند و نتواند خود را از نظر عاطفی و اخلاقی با محیط تطبیق دهد و مربیان، معلمان و برنامه ریزان نهادهای آموزشی و تربیتی نیز نتوانند به احساسات و تمایلات منطقی و احساسی او پاسخ دهند، جوان سرخورده به اجتماع پناه می برد و سعی می کند چیزهایی را که طی سالهای زندگی از او دریغ شده است به هر ترتیب ممکن حتی با هنجارشکنی به دست آورد.

 عده ای نیز تنگناهای اقتصادی ، گسترش ارتباطات، فردگرایی و بی تفاوتی به ارزش ها را دلیل این گونه رفتارهای اجتماعی می دانند و معتقدند این دلایل موجب شده بسیاری از جوانان امروزی نسبت به ازدواج دید مثبتی نداشته باشند و به نوعی از زیر مسئولیت تشکیل خانواده شانه خالی کنند. یک روان شناس در این باره می گوید:

 «متأسفانه مشکلات مالی و تصویب قوانینی که به نوعی حقوق زنان را در جامعه تضمین می کند از عواملی است که موجب شده پسران زیر بار ازدواج نروند. از سوی دیگر بسیاری از جوانان در این زمانه ترجیح می دهند خوش باشند. از این رو به ازدواج با نگاه منفی می نگرند اما از آنجا که زن و مرد هر دو به هم نیازمندند و رفع نیازهای عاطفی و احساسی آنان در حال حاضر از طریق ازدواج به سختی امکان پذیر است، متأسفانه شاهد گسترش ارتباطات از نوع ناسالم هستیم.»

 این روان شناس دلیل این گونه نگرش نسل جدید به ارزشها را بی توجهی مسئولان به نیازهای جوانان می داند و می گوید:

 «از آنجا که در موقع بحران نتوانستیم مسائل روز را به موقع هنجاریابی کنیم اغلب جوانان امروزی این حق را برای خود قائل شده اند که به سوی رفتارهای فرد گرایانه گرایش یابند و هنجارهای اجتماعی را نادیده بگیرند.»

 وی سوء رفتارها، اضمحلال اخلاقی، رواج بی بندوباری، پریشانی و بی ثباتی احساس و عواطف را از عواقب بی حد و حصر ارتباط جنس ها نام می برد و می گوید:

 «اگر اینگونه ارتباطات به عادت تبدیل شود دیگر چیزی به نام هسته یا کانون خانواده شکل نخواهد گرفت. سن ازدواج بالا می رود، جنس ها نسبت به هم بی اعتماد و بی تفاوت می شوند و در نهایت خانواده ای شکل نمی گیرد و به این ترتیب شاهد گسترش بسیاری از مسایل رفتاری، ناهنجاری های اخلاقی و حتی بهداشتی در جامعه خواهیم بود. اینجاست که نقش کارشناسان علوم دینی و تربیتی در هنجاریابی و جایگزینی هنجارهای متعادل و مرام تربیتی صحیح و متعالی که مورد پذیرش خانواده، فرد و نهادهای اجتماعی باشد روز به روز آشکارتر می شود.

 دیدگاه اسلام

 به طور طبیعی زن و مرد به عنوان دو پیکره جامعه انسانی به زندگی مشترک با یکدیگر نیازمندند . در شرع نیز به پیوند میان این دو سفارش بسیار شده است، از این رو اخلاقی ترین، معنوی ترین و انسانی ترین جلوه پیوند زن و مرد در ازدواج تجلی پیدا می کند و هر نوع رابطه (جنسی) که خارج از قانون ازدواج باشد، مشکلات متعددی را از لحاظ اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی به بار می آورد.

 در جوامع غربی که پایه های اخلاق دینی و مذهبی سست و ضعیف است، رابطه زن و مرد از چارچوب قوانین و هنجارهای موجود تجاوز می کند . به طوری که ارتباط آزاد دختران و پسران به شکل طبیعی و غریزی جریان دارد و از اینجاست که ریشه های فساد اخلاقی شکل می گیرد و بنیاد اجتماعات بشری را متزلزل می کند.

 اما اسلام چه حد و مرزی برای ارتباط بین زن و مرد قائل است؟

 خداوند در قرآن می فرماید: زنان پلید برای مردان پلیدند و مردان پلید برای زنان پلید و زنان پاک برای مردان پاک هستند و مردان پاک برای زنان پاک . اینان از آنچه درباره ی ایشان می گویند برکنارند ، برای آنان آمرزش و روزی نیکو خواهد بود. ( نور / 26)

 از دیدگاه اسلام ارتباط دوستانه و صمیمی میان دو جنس مخالف فقط در چارچوب ازدواج معنا دارد. البته حضور در اجتماع با رعایت موازین اسلامی و حفظ حجاب ظاهری و درونی در عرصه های علمی و مشارکت های اجتماعی قابل قبول است. اما خارج از این چارچوب برای ایجاد ارتباط ، اسلام ازدواج موقت یا دائم را توصیه می کند. از این رو در اسلام رابطه دوستی بین دختر و پسر معنا ندارد. اما به شرط رعایت ضوابط اسلامی منعی برای این ارتباط نیست و چه بسا اینگونه ارتباطات زمینه ساز دوستی های فکری ، معنوی و عقلی هم بشود.

 اما وقتی جوانان تن به ازدواج دائم نمی دهند و جامعه قدرت پذیرش ازدواج موقت ، بخصوص در مورد دختران را ندارد، برای پاسخ به نیاز جوانان و سر و سامان دادن به رابطه دختر و پسران چه باید کرد؟

 خداوند در این باره می فرماید : به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنها پاکیزه تر است ، زیرا خدا به آنچه می کنند آگاه است و به زنان با ایمان بگو که دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که از آن پیداست.... ( نور / 30 و 31)

 و در ادامه می فرماید : کسانی که وسیله ی زناشویی نمی یابند باید عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خویش بی نیاز گرداند... ( نور 33 )

 اساس هر نظمی در جهان به نظم در رابطه دو جنس مخالف بر می گردد. اگر این نظم برقرار نشود جامعه به سوی انحطاط می رود. مشکل این است که ما در بسیاری از موارد بخصوص در مورد مسائل اقتصادی از غرب الگو گرفته ایم که این مورد موجب بسیاری از ناکامی های اقتصادی و فاصله طبقاتی و فقر در جامعه شده است، در حالی که اگر موازین الهی و اسلامی در جامعه پیاده شود، شاهد این بحرانها نیستیم. یک جوان وقتی عدالت اسلام را ببیند، خودش می خواهد روابط آزاد نداشته باشد و این قید را با طیب خاطر می پسندد. این یک اصل رهایی بخش است که نباید با جنس مخالف ، ناسالم برخورد کنیم. در عین حال جامعه نیز باید بسترسازی کند تا شرایط ازدواج دائم فراهم شود. اما در یک کلام برای حل بحران های اجتماعی ، راهی جز بازگشت به مبانی سنتی و سنت های اصیل دینی نداریم



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

کلید قلب همسرم

وقتی که راجع به دوستان قدیمی اش صحبت می کند، با دقت گوش دهید، آن دوستان برای او خیلی

عزیز هستند و او با شما بخشی از گذشته اش را که برای او مثل گنج است، قسمت می کند.

 به او کمک کنید آن چه را که مورد علاقه شماست بیاموزد.

 وقتی راجع به او صحبت می کنید، وی را بالا ببرید (به او شخصیت دهید) و هرگز او را کوچک نکنید. 

برای او چتری بخرید و آن را در جایی بگذارید که او بتواند آن را پیدا کند.

 اگر با بچه ها مشغول بازی کردن است ، تو هم به آن ها ملحق شو و به او اجازه بده که با آنها، بازیهای

پر صدا بکند. اگر این کار او را شاد می کند، حرفی نیست.

 تنها بیان کردن مسئله ای درست در مکانی درست هنر نیست، بلکه خودداری از بیان مطالب مسئله

ساز در موقعیت های نادرست هنر است.

 آقایان :

 شما باید برای همسرتان آن طور آماده شوید که دوست دارید او برای شما آماده شود.

 بعضی از زنان تصور می کنند که مردان، آن ها را برای کامجویی می خواهند، این تصورات را در هم

شکنید.

 بیشتر زنان به خاطر احساس رضایت می خواهند کار کنند، زیرا بیکاری، بطالت و افسردگی می آورد.

 کمتر زنی که نیازهای عاطفی و مالی او بر آورده می شود، نیاز به کار کردن در خود می بیند.

 تفکر« شوهر خدای دوم در عصر توسعه و فرهنگ»، جواب نمی دهد. دوباره سنجی بعضی از باورها لازم

است.

 مشکلات شغلی خود را با همسرتان در میان بگذارید اگر نتوانست راهنماییتان کند، حداقل شرایط شما

را درک می کند.

 اگر کار می کند سعی نکنید از میزان درآمدش مطلع شوید، اجازه بدهید کم کم خودش راه شریک شدن

در مخارج زندگی را می آموزد.

 گاهی اجازه بدهید کنترل تلویزیون را او در دست بگیرد، در این صورت احساسش به شما بهتر می شود



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 14

خانم: ف

سلام :اگه یه نفر درکش از زندگی با خیلی از مردم تفاوت داشته باشه و همرنگ جماعت نباشه چطوری باید با دنیای اطرافش کنار بیاد؟ مثلا واسه ازدواج آرمانی فکر کنه در صورتی که نتونه با کسی بجز فامیل ازدواج کنه و پسرهای فامیل حتی 5 درصد از درک و شعوری که واسش مهمه رو نداشته باشند.
ملاک اصلی اون خانم برای همسر آیندش داشتن درک و شعوره نه ظاهر نه مادیات و نه حتی تحصیلات بالاتر از خودش. از طرفی هم خود اون خانم رو همه به عنوان یه دختر عاقل و فهمیده میشناسند؟


سلام :اگه درکش اززندگی خیلی متفاوت باشه باید طرف مقابلش را قانع کنه که نمیتواند با اوسازگاری داشته باشد دیگردوران ازدواج فامیلی که به اصرار خانواده صورت بگیرد خیلی کم رنگ شده است و بیشتر نظره دختررا میخواهند واز او می پرسند اگربا اکراه صورت بگیرد باعث میشه دوطرف در زندگی موفق نخواهندشد اگردختر فهمیده و منطقی هست میتواند از راه منطق و با اوردن دلایل قانع کننده خانواده و فامیل را توجیه کنه که ملاکم برای زندگی این موارد است که در پسرهای فامیل مشاهده نمیکنم  چون نمیخواهم زندگیم تباه کنم /موفق باشی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 13

اقای م

سلام

آیا ازدواج یک فرد ازنوع تیپ شخصیتی ( آ ) با تیپ شخصیتی ( ب) مشکلی ایجاد خواهد کرد یا نه ؟ یا اینکه دونفربایستی ازیک تیپ باشند؟


سلام : سوالی که مطرح کردی حقیقتش جوابش نظرشخصی من است معمولا تاحالا ندیدم کسی به تیپ شخصیتی توجه کنه الاشخصی که روانشناسی خونده باشه از این تیپ های شخصیتی اطلاع داره وشاید برای انتخاب شریک زندگی اینها را مدنظرداشته باشه بنظرم اگه مردتیپ شخصیتی(آ) باشه و زن تیپ شخصیتی(ب) باشه اشکالی نداره بنظرم زن میتونه رفتار مرد راکنتزل کنه چون تیپ ب افرادی ارام و خونسرد هستند و اضافه کنم چون زنان جزنگرهستند میتونن رفتارهای مرد را جزبه جز تغییر یاکنترل کنند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 12

خانم:نازنین

سلام من دختر22ساله هستم ازتوجمع بودن بدم میاداصلااعتمادبنفس ندارم ازجمع زنانه هم بدم میاد مثلاباشگاه که میرم به طرزدوندنم مسخره میکنن نمیتونم تمرکزکنم حرکاتم خوب برم موجب خنیدن میشم وصداوحرکات منفی به گوشم میخوره بازارکه میرم نمیتونم انتخاب کنم میترسم چیزی بخرم بگن چه بدسلیقه  همیشه تنهام عروسی رفتن برام مکافات داره من چکارکنم نه میتونم رابطه عاشقانه برقرارکنم یا با کسی حفظ کنم؟


سلام:چرا خودت را دست کم میگیری و خود را کوچیک میکنی همیشه به خودت متکی باش چکاردوستات داری بذار مسخره کنن مطمئن باش درخیلی چیزها از اونا بهترهستی پس خودت رابشناس(کشف کن)به هرچیزی که علاقه داری باسلیقه خودت بخراگرگفتن بدسلیقه ی باقاطعیت جواب بده این سلیقه و علاقه ی من است مردم عادت دارند همیشه ایرادبگیرندپس مانبایدخودمان را به خاطر ایراد گرفتن دیگران ببازیم اعتماد بنفس خود را تقویت کن گذشته ای خودت را بپذیروآینده ات را متحول کن باید بدانیدگذشته را نمی توان تغییرداداما آینده هنوز آفریده نشده است آینده چیزی نیست جزاندیشه های شما پس تلاش بکن درباره ی اهدافت باخودصحبت کن واهداف باید واقعی ومعقول باشند نه بلندپروازانه که رسیدن به آنها ممکن نباشدونه پیش پا افتاده که ارزش کوشیدن نداشته باشندتصمیم گرفتن را تمرین کن همیشه درجمع نظربده هنگام دست دادن جدی باش و بلند وجدی حرف زدن را تمرین کن درمورد ایجادرابطه دوستان جدید بیاب ولی دوستان خوب و ازایجادرابطه دوستی یا عشقی با جنس مخالف اجتناب کن چون بجز سرخوردگی و گمراهی نخواهد بود/موفق و پیروز باشی 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 11

الیسا

سلام: من درس میخونم و میتونم بخونم ولی چون به اینترنت اعتیاد دارم تقریبا وقتش نمیادبخونم  میخوام پله پله اینوبرطرفش کنم کامل بگید وممنون ؟


سلام:مرسی سوال زیبا ومفیدی پرسیدی که شامل اکثرجوانان که به اینترنت اعتیاد دارند میشه ببینیدباتوجه به سوالی که پرسیدی گفتی اهل درس خواندن هستم به نظرم همیشه این سوال را مطرح کن یا مدنظر داشته باش بگو آیا درس خواندن مهم تراست یا گشتن در اینترنت وخودت جواب بده صدرصد درس خواندن مهمتراست من نمیخوام شمارااز کارکردن با اینترنت منع کنم بااینکه از اینترنت استفاده ی مفیدی میکنیم برای تحقیق، تبادل نظر وغیره...امااعتیاد به اینترنت مثل اعتیادبه مواداست پس لازمه ی ترک آن اراده است باید اراده ی قوی داشته باشیم سعی کن برنامه برای خودت بچینی مثلا موقع برگشتن ازمدرسه وآمدن به خانه بعد ازاستراحت کافی به درست رسیدگی و مطالعه کن و شبا یک ساعت دراینترنت کارکن و بعد بخواب وبعدش تلاش کن کار بااینترنت یک شب درمیون باشه وخود بخود به این برنامه عادت پیدامیکنی ویادت باشه درس مهمتراز اینترنت است/موفق باشی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 10

خانم زل... 

سلام:حقیقتش اینه یه مشکل برام پیش اومده راستش فکرمیکنم دارم عاشق میشم من20سالمه واصلا عشق قبول نداشتم تاحالا هم (بی اف)نداشتم ونمیخوام داشته باشم یه دختری چادری ام از لحاظ اعتقادی هم درسطح خوبیم  توبیمارستان  اتاق عمل بایکی ازپسرای ترم 7 هم رشته ام هم اتاق شده بودم  وقتی یه چیزی داشت بهم یاد میدادنگاهم به نگاهش افتادمن که متنفربودم به پسرا نگاه کنم وحجاب میکردم و ارایش نمیکردم نگاهش بهم ارامش میدهدپسره اصفهانی ومن مازندرانی خانوادم بااین مسئله مشکل ندارن اما احساس اون راجع به خودم نمیدونم اگه بهش بگم وقبول کنه یه عمرمیزنه توسرم خودت خواستی من یکی دوبار صدایش کردم وازش سوالات درسی پرسیدم اونم صمیمانه جواب داداما هیچ عکس العملی ازش ندیدم؟

سلام ابتدا جوابم را با تعریفی از عشق و جوانی آغاز میکنم : احساسهای محبت امیزی که در دوران جوانی رخ میدهد و تحت عنوان عشق خوانده میشود ممکن است مورد سوء استفاده قرارگرفته و جوان را از جاده مستقیم کمال منحرف سازد..محبت و عشقی مطلوب است که درسایه ایمان به خدا وبادرنظرگرفتن شرایط مناسب آمادگی روحی و اقتصادی شغلی حاصل شود چنین انتخابی برای جوان قابل اطمینان بوده میتواندمقدمه زندگی آرام بخش و سعاتمندانه باشد درغیراین صورت دوستیها و دلبستگی های غیرعاقلانه که تفکری منطقی به دنبال آن نباشدباکمال تاسف موجب ارتباطهای نامشروع به صورت نامه ، تلفن، و ملاقات در کوچه ها ،پارکها وخیابان میشود و موجب بدنامی و اخرش شکست روحی وپشیمانی و غم واندوه خواهدشد/گفته بودی وقتی که به او نگاه میکنی احساس ارامش بهت دست میدهدطبیعی است این نوع گرایش است به جنس مخالف که درهمه دختران وجود دارد نه فقط دختران بلکه حتی پسران این نوع گرایش را دارنداما متاسفانه اکثرگرایش پسرها برای سوء استفاده است بااینکه درمورد اخلاق ورفتارش پرس جوکردی اما ازخانواده اش و محل زندگیش اطلاع نداریدبین شما فاصله ها وجود داردنظرشما به تنهایی مهم خوب نیست نظرخانواده ها هم مهم والزامی است چراکه هرخانواده ای برطبق سنتهای خود انتخاب میکنند اعتقادات (چادری و محجبه بودن)خودت رابخاطریک نگاه زیرپانگذار برای اینکه ازدواج واینده موفقی داشته باشی در چارچوب اسلام قدم بردارازایجاد رابطه دوستی و نامزدی ازنوع طولانی مدت خوداری کنیدو زیاد به خودفشارنیار وخودت را اذیت نکن بیشتر درموردش تحقیق کن و خودت بهش پیشنهاد نده شاید از رفتارشما سوء استفاده کند عجله نکن هرانسانی در هر محیطی چه شغلی چه محل زندگی و محل تحصیل شخصیت رفتار خاص خود رادارد نباید گول ظاهر راخورد هنوزجوانی وسنی نداری بهترین ازدواج موفق ازدواجی است که از راه اشنایی کامل خانواده ها باهم است درنیجه تصمیم دست شماست منطقی فکرکن و تمام جوانب زندگیت  را بسنج /باارزوی موفقیت



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 9

خانم سا...

سلام:من دختری 15ساله هستم من به مدت یکسال دریک اموزشگاه زبان انگلیسی ثبت نام کردم و هفته ای دوبار به اونجا میرم من دردفعه ی اولی که پام تو کلاس گذاشتم پسری رادیدم درهمون نگاه اول عاشقش شم وخیلی ازش خوشم اومد به مرور زمان شناختمش الان یک سال هست هرهفته میبنمش پسری خیلی زیبا خوش هیکل درسش خوبه دبیرستان نمونه تحصیل میکنه همسن هستیم وبه گفته بعضیا منم زیبا وخوش هیکل هستم چندبارازش سوال پرسیدم با صمیمانه جواب داداما عکس العملی ازش دیگه ندیدم آیاممکنه دوستم داشته باشه؟

سلام سپاسگزارم ازسوال شما عشق یه فطرتی در درون هرانسانی هست عاشق ان پسرشدی اما گفتی هم سن (15)ساله هستیدکه واقعا تصمیم برای شما سخت هست چرا که هنوزهردوتایی شما پخته شده و تجربه ندارید ومحصل هستیدبرای شما زود است الان خودسرانه تصمیم بگیریدعاشقش شدید بقول خودت زیبا و خوش هیکل هست زیبای به تنهایی معنی نمیدهدمهم اخلاق رفتار وکردار و سابقه ی خانوادگی هست درکل عشق خودرادرون دلت نگه دارزندگی سخته و انتخاب شریک زندگی خیلی سخت تراست به این فکرکن او محصل هست وهنوز شغلی نداردبه شما خواهرعزیزتوصیه میکنم ازایجادرابطه ی دوستی و نامزدن شدن اجتناب کن هنوزکم سن هستید و پخته نشده هستید هنوزسنی ندارید معلوم نیست دوستون داشته باشه یانه هرچه سن بره بالا دید آدم تغییرمیکنه اگر قبول کردید دراینده زندگی شما با شکست مواجه خواهدشد منطفی فکرکن دراین روزگارما دگه عشق ودوست داشتن معنی نداره تصمیم آخربه شما میسپارم خودت براخودت قضاوت کن/موفق باشی 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

معیارهای انتخاب همسر

و هزاران سئوال از این دست را هر روزه جوانان در ذهن خود مرور می کنند و به دنبال جواب هستند. در این یادداشت و چندین یادداشت بعدی ، سعی ما بر این است که به این مهم بپردازیم و سئوالاتی که مبتلا به عموم هست را از منظر روانشناسی کاربردی پاسخ دهیم.

در مورد ازدواج باید بگوئیم که : این رابطه تنها به منظور ارضای تمایلات آنی نیست . بلکه زندگی آینده و خوشبختی زن و مرد و کودکان آنها بر اساس این پیوند قرار گرفته است و چنانکه در بحث تربیت کودک نیز شرح دادیم یکی از علل عمده اختلالات روانی در کودکان ، گسسته شدن رابطه خانواده و یا اختلافات خانوادگی است.

ازدواج موفق بستگی به عوامل مختلفی دارد که خیلی از آنها را باید در دوران نامزدی ( قبل از ازدواج ) ارزیابی کرد. عوامل دیگری نیز در موفقیت زندگی زناشویی موثر است که می توان آنها را بعد از ازدواج شناخت.

در ازدواج ، سازش دائمی و از خودگذشتگی فراوان لازم است ، ولی اگر زن و مرد قبل از ازدواج با یکدیگر توافق بیشتری داشته باشند ، امکان سازش بعدی بیشتر خواهد بود.

مهمترین عوامل توافق در ازدواج عبارتند از :

1 - رشد عاطفی و فکری

2 - تشابه علایق و طرز تفکر

3 - تشابه مذهبی ( مسائل عینی مذهبی مد نظر است نه کلیات )

4 - تشابه تحصیلی و طبقاتی

5 - تشابه طرز فکر نسبت به امور جنسی

6 - تشابه علاقه به زندگی و سرعت عمل در کارها

7 - رابطه با خانواده زن و شوهر

سعی ما بر این است که در این یادداشت و یادداشت های بعدی موارد هفتگانه فوق را شرح دهیم و در این یادداشت معیار اول را بحث می کنیم.

1 - رشد عاطفی و فکری

مهمترین عامل موفقیت در زندگی زناشویی ، رشد عاطفی و فکری است. البته واضح است که درجه رشد عاطفی و فکری تنها بستگی به سن ندارد ، بلکه سن روانی ، اجتماعی و عاطفی و سن جسمانی همه از عوامل موثر روشنفکری است. اگر این عوامل فراهم باشد ، بهترین سن برای ازدواج 25 سالگی برای مرد و 22 سالگی برای زن است.

در این سن یک فرد عادی به اندازه کافی رشد و ثبات فکری و عاطفی دارد و امکان تغییر ناگهانی در رفتار او کم است ، اگر چه در این سن عادات مختلف در فرد به صورت محکمی در آمده ، ولی هنوز قابلیت تطبیق و سازش در او موجود است. البته باید اضافه کرد که این سن را تنها از لحاظ کلی انتخاب کردیم ، بدین معنی که خیلی ازدواجهای مقرون به خوشبختی وجود دارد که زن و مرد در موقع ازدواج بسیار مسن تر یا جوان تر از سن مذکور بوده اند.

رشد جسمانی نیز عامل مهمی در آمادگی برای ازدواج است. اگر چه در اجتماع کنونی ما ازدواج معمولا بعد از بلوغ صورت می گیرد ،‌ معهذا باید گفت که روان شناسان ، زناشویی کودکان تازه بالغ را که آمادگی وارد شدن به زندگی پر مسئولیت زناشویی را ندارد ، صلاح نمی بینند.

مسئله دیگری که از لحاظ بهداشت روانی قابل ملاحظه است اینکه آیا در ازدواج اختلاف هوش و معلومات سبب بروز اختلافات زناشویی خواهد شد یا خیر ؟ تحقیقاتی که در این زمینه موجود است نشان می دهد که مردان تمایل دارند که با زنان کم هوش تر از خود ازدواج کنند و اغلب زنهای خیلی با هوش مجرد می مانند. از لحاظ خوشبختی زناشویی ، صلاح است که مرد از لحاظ هوش ، کمی برتر از زن باشد ، زیرا محیط ما چنین اقتضاء می کند. ولی تفاوت زیادی در این مورد نباید وجود داشته باشد‌ ، زیرا در غیر این صورت علایق و طرز تفکر آنان با یکدیگر توافق نخواهد داشت. البته امکان دارد ازدواج موفقیت آمیزی که در آن زن با هوش و فعالی شریک است ، وجود داشته باشد ، ولی خطرات ناشی از آن زیاد است . در واقع هوش یک معیاری است که علایق و طرز تفکر خاصی را تولید می کند و درصورت اختلاف هوشی زیاد انطباق و توافق طرفین به شدت کاهش می یابد.

رشد اجتماعی رابطه نزدیکی با رشد عاطفی و فکری دارد ، زیرا شخصی که از لحاظ اجتماعی رشد کرده است ، روابط اجتماعی را بهتر درک می کند . او می داند چگونه با دیگران ، به خصوص خانواده و همکارانش سازش کند . او درک می کند که انتظارات اجتماع از او چیست و تا اندازه زیادی قادر است خود را با این توقعات تطبیق دهد. همچنین او آماده قبول مسئولیت است و نسبت به محدودیتهای خود آگاهی دارد.

یکی از مهمترین عوامل رشد ، مقدار و چگونگی رشد عاطفی است . مثلا شخص ممکن است سی یا چهل سال عمر کرده باشد ، ولی از لحاظ رشد عاطفی عقب مانده محسوب شود . چنین شخصی قدرت کنترل احساسات و عواطف خود را ندارد و در نتیجه زندگی زناشویی او مختل می شود.

شخصی که رشد عاطفی کرده است ، در مورد همسر و فرزند و دوستان و مشکلات زندگی نظریه واقع بینانه ای دارد. او دارای فلسفه زندگی معینی است که بر اساس آن می تواند از بحرانهای دایمی زندگی جلوگیری کند . او به پیشرفت های فعلی خود متکی است و زیاد به گذشته خود ، هر چند هم با شکوه بوده باشد ، اتکا ندارد. در ضمن به مطالبی از قبیل امور جنسی ،‌ عشق ، ازدواج و تربیت کودک با روشنفکری می نگرد

 منبع:وب سایت همدردی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۲۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پست مشاوره 8

خانم:نداسلام : این سوال  من ودوستانم هست(اگه میتونید کمکمون کنید )ازتون میخوایم ((روش درست درس خوندن)) یا متمرکز کردن فکرمون روی یه مطلب رو بهمون یاد بدید چون ما موقع درس خوندن اصلا تمرکز نداریم و مشکل همه مون اینه که نمیدونیم چطور برای درسامون برنامه ریزی کنیم و از وقتمون چطور استفاده کنیم محل مطالعه مون درخانه است؟

سلام: برای تمرکزهواس سعی کنید محل مطالعه خود را ازاشیایی که باعث میشودهواس شما به اون اشیاجلب شودمثلا عکس یاپوسترو اشعاری که به دیوار اتاق میزنند ازخود دورکنیدو به خودتلقین نکنید تمرکزنداریم برای بهتر خواندن و یادگرفتن همیشه طوطی وار نخوانید چون بااین نوع خواندن مطلب خوب یادنمیگیریدفقط درحافظه ی کوتاه مدت میمونه وازبین میرود بهتراست مطلب را خوب درک کنید وبهترین روش خلاصه کردن هست تاهمیشه درذهن بماند درمورد برنامه ریزی بایدبگم برنامه ریزی درسی بستگی دارد به خود شخص است باتوجه به وقت خود برنامه میچیند همیشه درس رابرای شب امتحان انباشته نکنید هرروز بعدازاتمام مدرسه درمنزل درس جدیدی که درمدرسه تدریس شد را مرورکنیدتادرس براتون روزامتحان اسان شود در ضمن ازمطالعه گروهی اجتناب کن زیرا هواس و تمرکز پیدا نمیکنی /موفق باشی



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۲۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)